Forum Oficjalne Forum Polskiego Towarzystwa Juliusza Verne`a Strona Główna Oficjalne Forum Polskiego Towarzystwa Juliusza Verne`a

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Regulamin Forum - propozycja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne Forum Polskiego Towarzystwa Juliusza Verne`a Strona Główna -> Forum PTJV - sprawy techniczne!
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nemo
Administrator



Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:40, 07 Lut 2007    Temat postu: Regulamin Forum - propozycja

Proponuję wprowadzić na Forum Regulamin. Poniżej propozycja zaczerpnięta z sieci z naniesionymi , drobnymi poprawkami. Wszelkie uwagi, zastrzeżenia co do podanych pkt. proszę pisać poniżej.

1. Postanowienia ogólne

1.1. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia od obowiązku stosowania się do niego.

1.2. Administratorzy oraz moderatorzy mogą dokonywać, w uzasadnionych przypadkach, usunięcia postów, edycji postów, usuwania, edycji, wydzielenia, przyłączenia bądź przeniesienia wątku (tematu).

1.3. Polecamy [link widoczny dla zalogowanych]

2. Tematy

2.1. Należy unikać zakładania wątków dotyczących tematów wielokrotnie już omówionych.

2.2. Zanim założysz temat skorzystaj z opcji Szukaj - Istnieje duże prawdopodobieństwo, że ktoś zadał już dane pytanie.

2.3. Przed założeniem tematu dotyczącego jakiegoś aktualnego zagadnienia sprawdź czy podobny temat już nie istnieje.

2.4. Zakładając nowy temat zatytułuj go konkretnie. Zamiast 'Pomóżcie', 'POMOCYYYY' lub 'HELP' podaj jakąś sensowniejszą nazwę mówiącą troche o danym temacie.

2.5. Nowe wątki należy zakładać w odpowiednich działach. Każdy z działów ma opis określający jego tematykę. Jeżeli nie masz pewności, który dział jest najodpowiedniejszy dla Twojego tematu, umieść go w dziale Inne, administrator lub moderator przeniesie w razie czego taki temat na swoje miejsce:) )

2.6. Zasady odnoszące się do postów dotyczą również tematów i ich tytułów.


3. Posty

3.1. Przestrzegaj netykiety (polecam [link widoczny dla zalogowanych] ), a emotikonek używaj z umiarem.

3.2. Pisz przejrzyście i poprawnie zarówno gramatycznie jak i ortograficznie. Jeśli nie jesteś pewny pisowni danego słowa polecamy
kilka stron:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz [link widoczny dla zalogowanych]

3.3. Niedozwolone są posty i tematy pIsaANE nA PrzeMIAn lub w inne sposoby uniemożliwiające komfortowe czytanie.

3.4. Zakaz używania przekleństw i wulgaryzmów (nie tylko w języku polskim). Mowa tutaj również o wygwiazdkowanych (***) itp słowach.

3.5. Absolutnie niedopuszczalne są działania sprzeczne z prawem oraz ich propagowanie.

3.6. Zabrania się uprawiania i propagowania piractwa. Respektuj prawa autorskie i nie przypisuj sobie praw do własności intelektualnych innych osób.

3.7. Zabrania się propagowania pornografii na forum.

3.8. Aby odnieść się do czyjejś wypowiedzi skorzystaj z funkcji cytuj -
Nie cytuj w całości posta znajdującego się bezpośrednio nad Twoim.

3.9. Należy unikać zbaczania z głównego tematu wątku. Tzw. permanentny OFF-TOPIC będzie karany.

3.10. Niedozwolone jest szerzenie treści rasistowskich oraz innych mających na celu dyskryminację osób prawnych, grup wyznaniowych, mniejszości rasowych, seksualnych etc.

3.11. W szczególności niedopuszczalne jest obrażanie innych użytkowników, ale także osób spoza forum w postach, tematach, avatarach oraz podpisach.

3.12. Kieruj się zasadą uprzejmości stosując dobre obyczaje. Przez szacunek dla innych, uzyskasz poszanowanie dla siebie. Traktuj innych tak, jakbyś chciał być traktowany przez nich.

3.13. Należy powstrzymywać się od nabijania - pisania postów tylko po to, aby zwiększyć ich ilość w profilu. Posty zawierające jedynie emotikony, jeden wyraz lub nic nie wnoszące do tematu zdania typu "też miałem taki problem", "nie wiem jak Ci pomóc", etc będą kasowane.

3.14. Niedozwolone jest umieszczanie postów o treści "Było!", "Szukaj!" bez podania pytającemu dokładniejszych wskazówek np. linka do tematu, w którym dane zagadnienie było omawiane, lub haseł pomocnych przy korzystaniu z wyszukiwarki Forum lub internetowej.

3.15. Zabrania się wielokrotnej rejestracji i posiadania w związku z tym kilku aktywnych kont

3.16. Niedopuszczalne jest podszywanie się pod inną osobą lub użytkownika.

3.17. Jeśli po napisaniu posta chcesz coś dodać, skorzystaj z przydatnej funkcji - EDYTUJ

3.18. Publiczne podważanie zachowań działań moderatora lub administratora na forum to prosta droga do jego opuszczenia.

3.19. Zabrania się celowego wywoływania sporów, prowokowania do nich oraz celowego pogłębiania zaistniałych sporów.

3.20. Jeśli Twoim zdaniem któryś z postów na forum jest sprzeczny z regulaminem, zgłoś go do moderacji.

3.21. Moderatorzy zobowiązani są nie tylko do egzekwowania zasad panujących na forum, ale przede wszystkim aby Ci pomóc. W razie jakichkolwiek wątpliwości lub problemów skontaktuj się z nimi za pomocą prywatnej wiadomości (tzw. priva) . Właśnie tej funkcji użyją także moderatorzy, aby się z Tobą skontaktować.


4. Ewentualne naruszenia zasad

4.1. Za łamanie regulaminu grożą ostrzeżenia przyznawane przez administratorów oraz moderatorów.

4.2. Jeśli masz wątpliwości co do uzyskanego ostrzeżenia, skontaktuj się przez pw z osobą, która je dodała.

5. Postanowienia końcowe

5.1. Administracja forum zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu. O każdorazowej zmianie użytkownicy zostaną poinformowani w tym temacie.

5.2.Ostateczna interpretacja regulaminu należy do administratorów.

5.3. Regulamin wchodzi w życie z chwilą ogłoszenia. Wink




W związku z treścią pkt.
Cytat:
2.5. Nowe wątki należy zakładać w odpowiednich działach. Każdy z działów ma opis określający jego tematykę. Jeżeli nie masz pewności, który dział jest najodpowiedniejszy dla Twojego tematu, umieść go w dziale Inne, administrator lub moderator przeniesie w razie czego taki temat na swoje miejsce:) )
Należałoby utworzyć dział "Inne".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kacper Gładych




Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytów, Rzepnica

PostWysłany: Śro 11:23, 07 Lut 2007    Temat postu:

Uważam, że jest ok i popieram. Kacper

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysztof Czubaszek




Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:43, 07 Lut 2007    Temat postu:

W całej rozciągłości podpisuję się pod tym regulaminem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
evenstar1008




Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 12:29, 07 Lut 2007    Temat postu:

Również z regulaminem się zapoznałam i tak samo jak poprzednicy uważam że jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TigerTatoo




Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kamień Krajeński

PostWysłany: Śro 14:01, 07 Lut 2007    Temat postu:

Jestem na tak Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lischka




Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Halemba, Katowice, Essen

PostWysłany: Śro 14:13, 07 Lut 2007    Temat postu:

Bardzo dobry regulamin. Jestem za jego przyjęciem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysztof Gucwa




Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:17, 07 Lut 2007    Temat postu: Re: Regulamin Forum - propozycja

Nemo napisał:
Proponuję wprowadzić na Forum Regulamin. Poniżej propozycja zaczerpnięta z sieci z naniesionymi , drobnymi poprawkami. (...)
W związku z treścią pkt.
Cytat:
2.5. Nowe wątki należy zakładać w odpowiednich działach. Każdy z działów ma opis określający jego tematykę. Jeżeli nie masz pewności, który dział jest najodpowiedniejszy dla Twojego tematu, umieść go w dziale Inne, administrator lub moderator przeniesie w razie czego taki temat na swoje miejsce:) )
Należałoby utworzyć dział "Inne".


Czy nie za wcześnie na wprowadzenie regulaminu? Korespondencji jak na lekarstwo, a już podcinać skrzydła tekstom jak jakiemuś ptactwu domowemu? Poczekajmy - może błędy ortograficzne i czteroliterowe wyrazy nas nie zaleją? A jeśli... to admini usuną posty wraz z ich autorem.

Przeczytałem kilka postów z głosami na "tak - wprowadźmy regulamin" i wiecie co? Przecież one naruszają następujący punkt owego regulaminu -
cytuję ze schowka :-) -
Cytat:
3.13. (...) Posty zawierające (...) zdania typu "też miałem taki problem", "nie wiem jak Ci pomóc", etc będą kasowane.


Dlaczego naruszają? Bo wszystkie (wybaczcie to uogólnienie i w ogóle - wybaczcie) są napisane w stylu "też miałem takie zdanie".
Gdzie tu logika?

A już przyznanie adminowi prawa do ostatecznej interpretacji to łączenie dwóch władzy w jednych rękach i krótka droga do korupcji, np. zostaw mojego posta na forum, a w zamian podeślę ci twoją ulubioną książkę w starocerkiewnosłowiańskim.

Co do kategorii Inne - utwórzmy ją i zacznijmy wreszcie wrzucać tu jakieś własne recenzje, sprawozdania, relacje, projekty, które uspołecznią (czytaj - upublicznią) naszą pasję. Prywatne nasze członkowskie opinie o JV powinny wreszcie ujrzeć światło dzienne i błyszczeć jak wulkan nocą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
evenstar1008




Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 23:54, 07 Lut 2007    Temat postu:

Może rzeczywiście powinniśmy wreszcie coś takiego zacząć tworzyć... Recenzje albo jakies rankingi ulubionych lub najczęściej i najchętniej czytanych przez nas książek Verne`a? To by było coś, co mogłoby się przydać, choćby takim osobom jak ja. Jest kilka książek JV których nie przeczytałam do dziś, przeważnie z braku czasu, i taki ranking mógłby mi pomóc wybrać którą następną przeczytać. A już dla osób z poza Towarzystwa, byłby jak znalazł. Proszono o sugestie więc piszę to co wymyślam. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nemo
Administrator



Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:08, 08 Lut 2007    Temat postu: Re: Regulamin Forum - propozycja

Krzysztof Gucwa napisał:
(...)Czy nie za wcześnie na wprowadzenie regulaminu? Korespondencji jak na lekarstwo, a już podcinać skrzydła tekstom jak jakiemuś ptactwu domowemu?
Udzielam się na kilku różnych forach, na jednym od 2004 roku. Jeszcze do niedawna jedynie jako user, dopiero tutaj podjąłem się szerszych obowiązków. Już w chwili gdy powstawało Forum podzieliłem się kilkoma przykrymi doświadczeniami z jednego forum, które padło Sad Czas pokazał że nie były to ostrzeżenia na wyrost, gdyż podobne problemy pojawiły się u nas, i zaczęły narastać. Dzięki zbiorowemu wysiłkowi udało się problem zażegnać i obecnie sytuacja wróciła do normy. Problemy o których mowa w regulaminie, występują na każdym forum i jest jedynie kwestią czasu, aby pojawiły się one i u nas. Stąd propozycja wprowadzenia własnego regulaminu, poddana pod dyskusję. Lepiej jest chyba zapobiegać "pożarom", niż je gasić w momencie gdy powstaną.

Krzysztof Gucwa napisał:
Przeczytałem kilka postów z głosami na "tak - wprowadźmy regulamin" i wiecie co? Przecież one naruszają następujący punkt owego regulaminu -
cytuję ze schowka Smile -
Cytat:
3.13. (...) Posty zawierające (...) zdania typu "też miałem taki problem", "nie wiem jak Ci pomóc", etc będą kasowane.

Dlaczego naruszają? Bo wszystkie (wybaczcie to uogólnienie i w ogóle - wybaczcie) są napisane w stylu "też miałem takie zdanie".
Gdzie tu logika?
Spróbuję wyjaśnić. Założyłem ten temat w jednym konkretnie określonym celu. Jest propozycja regulaminu - powiadomiłem wiadomością na priva każdego usera o możliwości wzięcia udziału w dyskusji, wyrażenia swojego zdania, zaprezentowania swoich propozycji. I koleżanki koledzy wyrażają swoje zdanie. Jedni krótko (ale jak najbardziej w temacie). Moim zdaniem ich posty nie naruszają punktu o którym piszesz, gdyż jasno wyrażają swoje zdanie i na temat. Podpadał by pod w/w art. post w stylu "Też o tym myślałem." lub "Eee, noo, bo ja wiem?". Cieszy mnie Twój głos, gdyż w sumie chodziło mi wywołanie dyskusji na temat regulaminu, a co to za dyskusja gdy wszyscy są zgodni.
Krzysztof Gucwa napisał:
A już przyznanie adminowi prawa do ostatecznej interpretacji to łączenie dwóch władzy w jednych rękach i krótka droga do korupcji, np. zostaw mojego posta na forum, a w zamian podeślę ci twoją ulubioną książkę w starocerkiewnosłowiańskim.
Nie ma mowy o "dyktaturze", nie ma mowy o bezzasadnym "skręcaniu" i redagowaniu postów po "znajomości". Jest Gonzo, jest Tiger Tatoo, jestem ja. Ponadto jest to Oficjalne Forum Polskiego Towarzystwa Juliusza Verne`a, więc władze PTJV też są uprawnione do interwencji w przypadku jakichkolwiek problemów i nieprawidłowości. W moim przypadku występuje zbieg obowiązków admina i funkcji sekretarza PTJV. Gdyby w przyszłości miały by się "gryźć" w jakiś sposób ze sobą, będzie można szybko uregulować sprawę, nie stanowi to dla mnie problemu. Na pewno zasadnym jest w przypadku usunięcia, przesunięcia postu, tematu poinformować na priva jego autora o powodach takiej ingerencji. W przypadku nieznacznej ingerencji w tekst postu zaznaczenie tego kolorem np. (....... moder). Tak dzieje się na innych forach.

Krzysztof Gucwa napisał:
Co do kategorii Inne - utwórzmy ją i zacznijmy wreszcie wrzucać tu jakieś własne recenzje, sprawozdania, relacje, projekty, które uspołecznią (czytaj - upublicznią) naszą pasję. Prywatne nasze członkowskie opinie o JV powinny wreszcie ujrzeć światło dzienne i błyszczeć jak wulkan nocą. Sad

"Recenzje" bardziej by pasowały jako samodzielny temat w dziale już istniejącym:
Utwory Juliusza Verne`a
Z kolei "sprawozdania, relacje, projekty" w zależności od tego, czego by dotyczyły w działach już istniejących:
Verne wokół nas
Zjazdy, konwenty, spotkania
Korzystajmy umiejętnie z tego co już jest do naszej dyspozycji, tak żeby w miarę możliwości było to przejrzyste. Nic nie stoi na przeszkodzie aby zapoczątkować taki temat "Recenzje", czy też wiele innych, ale może to zrobić każdy z nas o ile poczuje taką potrzebę, natchnienie, jeżeli będzie miał coś ciekawego ogółowi do powiedzenia. Jeżeli chcesz poznać nasze opinie na temat J.V., załóż taki temat np. w dziale:
Biografia Juliusza Verne`a
Przepraszam za te dłuuugie wywody.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZYDOR




Dołączył: 27 Lis 2006
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 21:50, 14 Lut 2007    Temat postu:

Nie zbieram głosu na żadnych forach, w naszym udzielam się sporadycznie, więc nie wypowiadam się się jednoznacznie o tym, czy ma być regulamin, czy też nie. Niech decydują o tym bardziej doświadczeni i "doświadczeni" internauci.
Dostosuję się do podjętej decyzji - choćby z tego powodu, iż wychowano mnie w posłuszeństwie do przyjętych przepisów i regulacji. I tak już pozostało - choć mamy "demokrację" i jednoosobowe demokratyczne rządy JK - Słońce to ja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne Forum Polskiego Towarzystwa Juliusza Verne`a Strona Główna -> Forum PTJV - sprawy techniczne! Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin